OPSLAGSVÆRK MED SVAR PÅ NÆSTE ALLE SPØRGSMÅL
For andelshavere
De fleste svar fra findes i husorden
Spørgsmål ofte hørt i opgangen
Fremleje - Hvad må jeg og hvad må jeg ikke?
Fremleje eller udlejning af din lejlighed kræver, at du har været andelshaver 1 år.
Du må fremleje efter lejelovens regler - Det vil kort fortalt sige at du med fremleje hvis du midlertidig er bortrejst - F.eks. studieophold, udstationering, rejser mv.
Hvis du har en anden årsag til fremleje skal bestyrelsen godkende det.
OBS: Når du fremlejer skal du altid ansøge bestyrelsen om tilladelse og få fremlejen noteret.
Hvis årsagen ikke er midlertidig gives der normalt ikke tilladelse til fremleje.
Du må fremleje efter lejelovens regler - Det vil kort fortalt sige at du med fremleje hvis du midlertidig er bortrejst - F.eks. studieophold, udstationering, rejser mv.
Hvis du har en anden årsag til fremleje skal bestyrelsen godkende det.
OBS: Når du fremlejer skal du altid ansøge bestyrelsen om tilladelse og få fremlejen noteret.
Hvis årsagen ikke er midlertidig gives der normalt ikke tilladelse til fremleje.
Spørgsmål ofte hørt i opgangen
Min nabo larmer... Hvad gør jeg?
Bestyrelsen opfordrer til, at man løser nabo-problemer fredeligt uden at indrage bestyrelsen. Det er set at det har givet et endnu bedre naboskab!
Ofte er beboere ikke klar over, hvor meget de selv larmer. Lyd forplantes overraskende meget til nabolejlighederne, især i en ældre ejendom som vores. En venlig henvendelse er ofte nok til at løse problemet.
Hjælper det ikke at tage kontakt til naboen og bliver situationen ikke bedre, men problemet f.eks. gentager sig over flere dage - Kontakt da et bestyrelsesmedlem.
Husk at din klage skal være specifik og indeholde konkrete oplysninger om typen af støj, hvad du gjorde for at stoppe den, hvad der skete, hvornår det skete og hvor mange gange det er sket. - Jo bedre klagen er jo større sandsynlighed er der for at bestyrelsen/administrator vil kunne hjælpe.
Se husordenen her
Ofte er beboere ikke klar over, hvor meget de selv larmer. Lyd forplantes overraskende meget til nabolejlighederne, især i en ældre ejendom som vores. En venlig henvendelse er ofte nok til at løse problemet.
Hjælper det ikke at tage kontakt til naboen og bliver situationen ikke bedre, men problemet f.eks. gentager sig over flere dage - Kontakt da et bestyrelsesmedlem.
Husk at din klage skal være specifik og indeholde konkrete oplysninger om typen af støj, hvad du gjorde for at stoppe den, hvad der skete, hvornår det skete og hvor mange gange det er sket. - Jo bedre klagen er jo større sandsynlighed er der for at bestyrelsen/administrator vil kunne hjælpe.
Se husordenen her